Інклюзивна освіта в ЗДО

/Files/images/metodist/5589.jpg

Нормативні документи

1.Лист МОН від 31.08.2023 1/13094-23 "Про організацію освітнього процесу дітей з особливими освітніми потребами у 2023/2024 навчальному році "
2.Лист МОН від 26.07.2023 4/2645-23 "Щодо роботи з дітьми з ООП в інклюзивній та спеціальній групах"

3. Лист МОН України від 25.06.2020 №1/9-348 "Щодо створення інклюзивного освітнього середовища в закладах дошкільної освіти"
4. Постанова Кабінету Міністрів України від 10.04.2019 № 530 "Про затвердження Порядку організації діяльності інклюзивних груп у закладах дошкільної освіти"
5. Лист МОН України від 13.11.2018 № 1/9-631 "Щодо організації діяльності інклюзивних груп у закладах дошкільної освіти"
6.Наказ МОН України від 08.06.2018 № 609 "Про затвердження Примірного положення про команду псияхолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої та дошкільної освіти"
7.Наказ МОН України, МОЗ України від 06.02.2015 № 104/52 "Про затвердження Порядку комплектування інклюзивних груп у дошкільних навчальних закладах"
Документи для зарахування до інклюзивної групи
Зараховує дітей до інклюзивних груп завідувач ЗДО на підставі:
  • заяви батьків (осіб, які їх замінюють)
  • копії свідоцтва про народження дитини
  • медичної довідки лікаря-педіатра або сімейного лікаря закладу охорони здоров’я, в якому спостерігається дитина, із зазначенням того, що вона здорова і може відвідувати ЗДО
  • «Карти профілактичних щеплень» (форма №063/о).
  • Додатково необхідно надати висновок інклюзивно-ресурсного центру про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини.
За наявності інвалідності необхідні копії:
  • медичного висновку про дитину з інвалідністю віком до 18 років (наданої лікарсько-консультативною комісією) або посвідчення особи, яка одержує державну соціальну допомогу, відповідно до Закону України «Про державну соціальну допомогу особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю»
  • індивідуальної програми реабілітації дитини з інвалідністю (за наявності).
Освітній процес в інклюзивних групах дітей з ООП провадять:
  • відповідно до Базового компонента дошкільної освіти
  • за окремими програмами, затвердженими МОН, та методиками з огляду на індивідуальні особливості навчально-пізнавальної діяльності дітей
  • ураховуючи рекомендації ІРЦ.
Оптимальні умови освітнього процесу в інклюзивних групах забезпечує команда психолого-педагогічного супроводу дитини з ООП.
ЯК ГОВОРИТИ З ДІТЬМИ ПРО ІНВАЛІДНІСТЬ

1. Замість слів "хвороба", "хворий" - прийменник "з"

Дитина з інвалідністю, а не інвалід. Хлопчик з аутизмом, а не аутист.

"Інвалідність - це коли людина не може робити певні речі, які робимо ми з тобою".

2. Якщо дитина цікавиться: "Чому виникає інвалідність?"

Не заглиблюйтесь в пояснення причин. Достатньо короткої відповіді: "Просто так є. Так трапилось, що в людини є інвалідність".

3. Побачте дитину, а не інвалідність.

Не робіть вигляд, що інвалідності немає, але й не перебільшуйте увагу. Акцентуйте на речах, які об'єднують. "Дітям з інвалідністю не треба спеціальні ігри та іграшки. Вони теж бавляться ляльками і лего, як ти. Давай дізнаємось, які іграшки любить хлопчик?" "Всі люди різні. Кожен має свої особливості. Ти бігаєш, а дівчинка пересувається на візочку. Це нормально - бути різними". Діти налаштовані не негативно, а зацікавлено.

Негатив, переляк і осуд діти "зчитують" з дорослих.

4. Підтримайте, а не жалійте.

Підтримка - це розмова на рівних, яка не принижує. Говоріть про інвалідність та поводьтеся так само звичайно і спокійно, як завжди.

5. Допоможіть дитині дізнатися більше про людей з інвалідністю.

Розкажіть дитині про інвалідні візки, пандуси, шрифт Брайля, слухові апарати, собак-поводирів, мову жестів тощо.

/Files/images/metodist/Без названия 1.jpg

ПАМ'ЯТАЙТЕ, ЩО ДИТИНСТВО НЕ МАЄ ІНВАЛІДНОСТІ!

Кiлькiсть переглядiв: 372